Kot je poročal spletni portal Celje.info banke uspešno prodajajo posamezne deleže terjatev potem ko banke upnice dolgo niso uspele prodati skupnega paketa terjatev.

Potem ko sta prodali deleže Nova KBM in banka Addico je sedaj terjatve prodala druga največja upnica, banka NLB, terjatve je od nje kupil slovenski sklad Alfi. Kdo izmed dveh ponudnikov (Alfi ali Anacap) pa bo odkupil 21 odstotkov terjatev, katere prodaja največja upnica Tuš Abanka bi lahko bilo znano do konca marca.

Kot je poročal spletni portal Siol je druga največja banka upnica skupine Tuš, banka NLB, prodala svoj 20 odstotni delež terjatev do celjskega podjetja. Od NLB je terjatve odkupil slovenski sklad Alfi skupaj z angleškim partnerskim skladom. Ni pa znano za koliko so odkupili terjatve v vrednosti okoli 53 milijonov evrov. Tako je Alfi postal več kot tretjinski ter zaenkrat največji upnik celjskega podjetja. Že pred odkupom NLB-jevih terjatev je slovenski sklad od Addiko Bank in Bawaf odkupil 14 odstotni delež terjatev. V lasti ima tako sedaj skupno okoli 90 milijonov evrov nominalne vrednosti terjatev. V skladu Alfi naj bi bili skupaj z nemško banko Deutsche bank še vedno zainteresirani za odkup vseh terjatev. Slovenski sklad Alfi bo poskušal odkupiti tudi 21 odstotni delež Abanke, katera predstavlja največjo upnico skupine Tuš. Tudi angleški sklad Anacap je za Abankin delež poleg sklada Alfi oddal ponudbo, Anacap v Sloveniji sodeluje z družbo Elements. Ima pa Anacap v lasti slabih 8 odstotkov terjatev, ki jih je odkupil od Nove KBM.

Do konca marca naj bi bilo znano komu bo Abanka prodala svoje terjatve, bo pa od te prodaje odvisna tudi nadaljnja usoda družbe in s tem tudi nekaj tisoč zaposlenih v Tušu.

Spomnimo, kot je poročal spletni portal Celje.info, konec novembra 2018 naj bi kriminalisti Nacionalnega preiskovalnega urada (NPU) na celjsko sodišče vložili kazensko ovadbo zoper nekoč najbogatejšega Slovenca Mirka Tuša, lastnika verige Tuš. Predmet ovadbe je sporen prenos blagovnih znamk skupine Tuš na podjetja s sedežem v Hongkongu, blagovne znamke naj bi namreč Mirko Tuš prenašal zato, da do njih ne bi mogli njegovi upniki.

M.I.