Testiranje zimskih pnevmatik – katere boste izbrali?

Za teste zimskih gum so potrebne temeljite meritve. Foto: AMZS

Slab mesec dni nas loči, ko bodo morali biti avtomobili opremljeni z zimsko opremo. Zato Avtomoto zveza Slovenije (AMZS) vsako leto opravi testiranje zimskih pnevmatik, ki so lahko dobro izhodišče pri izbiri gum. Vendar ob tem se morajo vsi udeleženci v cestnem prometu zavedati, da je največ odvisno od njihovih voznih navad in potreb. Redke so gume, ki so odlične v vseh pogojih, največ se jih izkaže le v delu zelo raznovrstnih zimskih cestnih pogojih. Zanemarljiva ni niti cenovna razlika, saj lahko komplet zimskih pnevmatik stane od manj kot 200 evrov do več kot 500 evrov.

Prav tako kot AMZS so tudi evropski avtomobilski klubi pred letošnjo zimo preizkusili 31 gum različnih dimenzij. Preizkusili so gume za osebna vozila in dostavna vozila. Za osebna vozila so preizkusili 15 palčne gume s katerimi so opremljena osebna vozila majhnega razreda, kamor spadajo v Sloveniji najbolj prodajani avtomobili. Takšne gume je mogoče najti tudi na nekaterih avtomobilih nižjega cenovnega razreda.

V tem segmentu je bilo preizkušenih 16 gum od katerih so le tri dosegle najvišjo oceno – zelo priporočljivo. Največjo oceno si je prislužila guma Dunlop wintwr response 2, ki je bila med vsemi testiranimi gumami najbolj uravnotežena in je dobila najvišjo oceno za lastnosti na snegu. Omenjena guma je bila dobra tudi na mokrem cestišču in je med vsemi porabila najmanj goriva.

Na drugo mesto se je uvrstila guma Kleber krisalp HP3 (del Michelinovega koncerna), ki se je poleg uravnoteženosti zelo izkazala na suhem asfaltu. Tretja je bila guma Pirelli cinturato winter, ki sicer v nobeni kategoriji ni bila najboljša, a se je dobro obnesla na mokrem cestišču.

Večkratna zmagovalka Continental wintercontact TS860 se letos ni uvrstila med tri najboljše gume zaradi slabših lastnosti na ledu. Kljub vsemu je bila omenjena guma med vsemi dosegla najboljši rezultat na mokri podlagi, zelo dobra je bila tudi pri porabi goriva.

Na testu nista bili preizkušeni novi gumi Michelin alpin A6 in Goodyear ultragrip 9+, ki v času testa še nista bili na voljo. Testirana je bila tudi guma Sava eskimo S3, ki se je uvrstila na 14 mesto in osvojila oceno priporočeno z omejitvami. Omenjena guma je skupaj z Dunlopovo gumo prejela najboljšo oceno na snegu, a je imela zelo slab rezultat na mokri in predvsem suhi cesti. Podobno kot Sava je tudi Nokian WR D4 usmerjena v snežne razmere ampak ni zadovoljiva na mokri podlagi in pri obrabi.

Foto: AMZS

Nemški Autobild je testiral 53 zimskih pnevmatik s premerom 17 palcev (225/45 R17). Gre za gume, ki so zelo priljubljena nova izbira za osebna vozila. Cena kompleta testiranih gum se je gibala med 160 in 500 evri. Že na prvem testu – zavorna pot na mokri podlagi, so lahko izločili polovico gum. Med najboljšo in najslabšo gumo je bilo kar 10 metrov razlike v zavorni poti. Najbolje se je v tem testu odrezala guma Kleber krisalp HP3, sicer pa so bile na vseh testih v ospredju gume Bridgestone, Goodyear in Michelin.

Ti podatki dokazujejo, kako zahtevno je za proizvajalce, da izdelajo optimalno in raznovrstno zimsko gumo. Pogoji so pozimi na cestah bistveno bolj zahtevni kot poleti. Zato je toliko bolj pomembno, da se opravijo takšni testi, vendar je ob tem potrebno poudariti, da je lastnost gume predvsem odvisna od voznih navad, okoliša in potreb posameznika.

Katero gumo boste izbrali je odvisno tudi od tega koliko kilometrov prevozite pozimi, ali lahko do doma večkrat pričakujete zasneženo cestišče, ali lahko ob sneženju ostanete doma ter ali lahko uporabite javni prevoz.

 

Vir: siol.net