Po navedbah tednika Demokracija, so na portalu Plus prepričani, da smo v zadnjih tednih priča ustvarjanju javnega mnenja s pomočjo različnih raziskav in anket, ki bi si zaslužile navednice. Po njihovih navedbah takšnemu “agresivnemu” serviranju novih obrazov doslej v Sloveniji še nismo bili priče. Tako naj bi nekateri mediji posameznike že razglašali za zmagovalce kljub temu, da še niti nimajo ustanovljenih strank, pripravljenega programa in članov.
Demokracija ob tem poroča, da gre v razvitih državah pri pripravah javnomnenjskih anketah za resne stvari. Agencije, ki opravljajo te dejavnosti pa kredibilnost pridobivajo z natančnostjo napovedi rezultatov. Pri tem so navedli primer Avstrije, ki kaže kaj se lahko v razvitih državah naredi v primeru manipulacij s pripravo javnomnenjskih anket. Tako je denimo avstrijski zvezni kancler Sebastian Kurz zapustil položaj in politiko zaradi takšnih dogodkov.
Pri nas pa se celo pojavlja, da se rezultati iste agencije, ki javnomnenjske ankete opravljajo za različne medijske hiše močno razlikujejo, kar kaže na nestrokovnost in pristranskost izvajalcev teh anket. V izogib takšnih anomalijam je bilo v Sloveniji predlaganih že kar nekaj zakonskih rešitev, vendar doslej še niso padle na plodna tla.
Kakšne so nekatere javnomnenjske ankete v Sloveniji so predstavili na primeru le-te, ki jo je 5. decembra objavila RTV Slovenija in jo je pripravila Mediana. Po njihovi raziskavi naj bi novi obrazi (Naša dežela, ZDej, Povežimo Slovenijo, prejeli kar 16,6 odstotkov glasov. Med tem, ko je trenutna največja vladna stranka prejela 10,7 odstotka glasov. Pri tem so še dodali, da Mediano vodi Janja Božič, ki je Marjana Šarca med drugim označila za Luko Dončića slovenske politike.
Celoten članek si lahko preberete tukaj.
Vir: Demokracija