Celje s prvim 3D prehodom za pešce

Foto: Mediaspeed/Nik Skerbiš

V iztekajočem se tednu  so v Celju predali v uporabo prvi 3D prehod za pešce v Mestni občini Celje, ki bo skrbel za večjo varnost najranljivejših v prometu. Mestna občina Celje se je pridružila projektu zavarovalnice Generali in Zavoda Varna pot na področju zagotavljanja večje varnosti pešcev, posebej otrok in starejših, kolesarjev in voznikov skirojev. Z umeščanjem inovativnih tridimenzionalnih prehodov za pešce želijo v območjih umirjenega prometa zmanjšati število žrtev in voznike spodbuditi k dodatnemu zmanjšanju hitrosti ter večji pazljivosti. Umeščanje 3D-zeber je del akcije »Varno ima vedno prav«, za manj žrtev med najranljivejšimi udeleženci v prometu.

Projekt 3D-zeber je plod sodelovanja občin, zavarovalnice Generali in Zavoda Varna pot. V preteklih dveh letih so bile 3D-zebre že zarisane v občinah Velenje, Ptuj, Ljubljana, Črnomelj, Kobarid, Kranj, Maribor, Murska Sobota, Novo mesto in Piran. Od danes pa je namenu predana tudi 3D-zebra v Celju, natančneje na Jurčičevi ulici 1, v bližini vrtca Anice Černejeve, enote Mavrica. Voznike opozarja na dodatno zmanjšanje hitrosti, ki je na tem območju že omejena, saj se prehod nahaja na območju umirjenega prometa.

Župan Mestne občine Celje Matija Kovač: “Mestna občina Celje se z veseljem pridružuje pobudi umeščanja 3D zeber. Verjamem, da smo izbrali dobro lokacijo, saj smo jo umestili na Jurčičevo ulico, na lokacijo v bližini gimnazije, vrtca, velikega parkirišča in lokalov … Zagotovo bo s to rešitvijo območje za pešce še bolj varno. Pozdravljamo pobudo, sicer pa si v Mestni občini Celje že vrsto let z različnimi ukrepi prizadevamo za varnost pešcev in kolesarjev, v zadnjem času predvsem s projekti s področja trajnostne mobilnosti.”

“Varnost otrok je brez dvoma eno izmed osnovnih poslanstev staršev in celotne družbe. Jeseni 2022 je  Evropski Svet za varnost prometa – ETSC podal tudi desetletno poročilo na področju varnosti otrok na evropskih cestah. V tem obdobju so ceste zahtevale 6000 otroških življenj, starih do 14 let. Polovica umrlih otrok je bila potnikov v vozilu, tretjina je bila pešcev, 11 % je bilo kolesarjev. Med približno 40 priporočili nacionalnim vladam in Evropski uniji, je ETSC pozval k ukrepom za varne kolesarske poti in pešpoti do šol in med drugim izpostavil, da bi morale biti omejitve hitrosti na cestah v okolici vrtcev in šol 30 km/h. Poročila, priporočila in nasveti različnih organizacij tako lahko ostanejo nema črka na papirju ali pa spodbudijo različne deležnike, da naredijo korak več za večjo varnost otrok in šibkejših v prometu,” je ob predaji 3D-zebre v uporabo v Celju povedal Robert Štaba, predsednik Zavoda Varna pot in izrazil svoje veselje, da lahko v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi že tretje leto zapored soustvarjajo varne prehode za pešce in spodbujajo različne deležnike k večji ozaveščenosti o pomenu varnosti v cestnem prometu.

Avtor: MOC