Zavezanci, ki opravljajo dejavnosti, kjer so sproščeni ukrepi zaradi epidemije, so dolžni poslovati skladno z davčno zakonodajo. Finančna uprava RS svoje nadzorne aktivnosti najprej usmerja v preventivno delovanje in s prisotnostjo na terenu vpliva na davčno kulturo. Namen nadzora ni izrekanje glob, zato pozivajo zavezance, da pri svojem poslovanju uredijo podlage za delo z zaposlenimi in izdajajo in potrjujejo račune.
Od 20. 4. 2020 naprej Vlada Republike Slovenije z dopolnitvami Odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 25/20) sprošča omejitve v vse večjem obsegu. Med drugim je bila sproščena tudi prodaja blaga v manjših prodajalnah, različne storitvene dejavnosti, kot so gostinstvo, raznovrstne servisne dejavnosti, storitve na področju dejavnosti higienske nege. Na navedenih področjih Finančna uprava RS prejema vse več prijav zaznanih kršitev, prav tako velja, da so to dejavnosti, kjer so v preteklosti zaznavali največ kršitev na področju izdaje in davčnega potrjevanja računov.
Na FURS-u se, da je izbruh epidemije COVID-19 v veliki meri negativno vplival na poslovanje davčnih zavezancev in da ti večinoma poslujejo v zmanjšanem obsegu, vendar pa je v primeru opravljanja dejavnosti potrebno upoštevati obveznosti, ki izhajajo iz davčne zakonodaje. Praksa, kjer na izrecno zahtevo kupcev, zavezanci zavračajo izdajo računa, je nesprejemljiva. Prav tako je nesprejemljivo, da delo opravljajo delavci, ki niso ustrezno vključeni v zavarovanje in gre za zaposlovanje na črno.
Posledično Finančna uprava Republike Slovenije napoveduje prisotnost na terenu ter spremljanje pravilnosti izvajanja davčnega potrjevanja računov. Z navedenim obvestilom želijo zavezance preventivno opozoriti, da uredijo podlage za delo z zaposlenimi in uskladijo svoje poslovanje s predpisi, ki določajo izdajo in davčno potrjevanje računov.
Vir: FURS