V Termah Tuhelj je danes potekala že 4. konferenca ”Može li hrvatski turizam 365?”, katere letošnja osrednja tema je turizem po Covid-19 in nove priložnosti v turizmu, ki jih je epidemija izzvala. Na panelu o novi prihodnosti turizma so sodelovali ministri za turizem Zdravko Počivalšek iz Slovenije, Nikolina Brnjac iz Hrvaške in Elisabeth Köstinger iz Avstrije.
Minister Zdravko Počivalšek je na panelu izpostavil ukrep turističnih bonov, ki je v Sloveniji zelo dobro sprejet. Pojav epidemije je hudo prizadel ne samo evropski, tudi svetovni turizem, zato je bilo nujno potrebno pomagati temu sektorju. Ukrep je bil pripravljen premišljeno, s ciljem multiplikativnega učinka – ohranitvijo delovnih mest in povečanju domače potrošnje. Poudaril je tudi odlično sodelovanje med Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo in Slovensko turistično organizacijo, ki so, z upoštevanjem vseh priporočil in navodil Nacionalnega inštituta za javno zdravje, že v maju pripravili priročnik za nastanitvene obrate, ki vsebuje turistične standarde slovenskega turizema, hkrati pa so vpeljali tudi znak Green & Safe, ki je namenjen nastanitvenim obratom ki delujejo v skladu s standardiziranimi globalnimi higienskimi protokoli varnih potovanj. Izpostavil je, da je promocija Slovenije zastavljena kot zelena in zdrava 5-zvezdična destinacija za butična doživetja, kjer je v ospredju človek, unikatna doživetja in neokrnjena narava z veliko zunanjimi aktivnostmi. To je po njegovem mnenju ključ za uspeh v postkorona časih, saj se s takšnim načinom odmikamo od masovnega turizma.
Minister Počivalšek se je ob robu konference sestal s hrvaško ministrico za turizem in šport dr. Nikolino Brnjac. Ministra sta spregovorila o aktualnem stanju koronavirusa v obeh državah, ki se na Hrvaškem sicer v primerjavi s poletnimi meseci precej umirja. Gospodarski minister je poudaril, da so hrvaški turisti za Slovenijo zelo pomembni, po številu prihoda turistov so namreč na 4. mestu, obisk pa se iz leta v leto povečuje, v 2019 je Slovenijo obiskalo kar 7 % več hrvaških turistov kot leto poprej. Izpostavil je tudi odlično sodelovanje med Slovensko turistično organizacijo (STO) in Hrvaško turistično zajednico (HTZ), ki na oddaljenih trgih predstavljata turistično ponudbo s skupnim sloganom „Experience Croatia, Feel Slovenia“. Ministrica Brnjac je poudarila, da so tudi Slovenci zelo pomembni turisti za Hrvaško, saj so v letu 2019 ustvarili kar 10,9 milijona nočitev. Srečanje sta zaključila s strinjanjem, da moramo krepiti dobre sosedske odnose in drug drugemu pomagati pri rasti na področju turizma.
Vir: Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo