Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano z oktobrom začenja z nacionalno kampanjo za promocijo lokalnega mleka in mlečnih izdelkov. Kampanja s sloganom »Najboljše imamo doma« je zasnovana v sodelovanju s slovenskimi pridelovalci in predelovalci mleka Namenjena je splošni promociji mleka in mlečnih izdelkov ter promociji ponudbe z znakom »Izbrana kakovost – Slovenija«. Znak potrošniku zagotavlja nakup mleka in mlečnih izdelkov višje kakovosti, ki so pridelani in predelani v Sloveniji pod nadzorom neodvisnih certifikacijskih organov.
Promocijska kampanja za sektor mleka spodbuja potrošnike k nakupu mleka in mlečnih izdelkov lokalne pridelave ter ozavešča o prednostih ponudbe z znakom »izbrana kakovost – Slovenija«
Nacionalna kampanja za promocijo mleka in mlečnih izdelkov iz slovenskega mleka je del širše, večletne nacionalne promocije lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov. Promocijske aktivnosti so namenjene osveščanju o pomenu in prednostih slovenskega mleka in izdelkov iz slovenskega mleka, sheme »izbrana kakovost« ter mleku in mlečnih izdelkih z znakom »Izbrana kakovost – Slovenija«. Aktivnosti kampanje, kot so oglasi, članki in video recepti, se bodo izvajale v obdobju od jeseni 2021 do poletja 2023.
»S kampanjo želimo spodbuditi javnost k večjemu poseganju po slovenskem mleku in mlečnih izdelkih iz slovenskega mleka. Izpostaviti želimo prednosti izdelkov z znakom »Izbrana kakovost – Slovenija, ki se odražajo tudi v odgovornejšem odnosu do okolja, saj izdelki iz lokalnega okolja ne prepotujejo dolgih razdalj. Oskrba z lokalno pridelano hrano po sistemu kratkih verig se kaže v bolj polnem okusu in večji svežini izdelkov. Ne nazadnje pa podpora lokalne pridelave in predelave dolgoročno vodi v razvoj kmetijstva in živilskopredelovalne panoge ter zagotavlja samooskrbo Slovenije s kakovostnim mlekom, saj je ta zagotovilo za višjo kakovost in preverjeno lokalno poreklo,« je ob začetku kapmanje izpostavil minister dr. Jože Podgoršek. Generalna direktorica Direktorata za hrano in ribištvo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Ana Le Marechal Kolar dodaja: »Izdelki v shemi »izbrana kakovost« sledijo zahtevam iz specifikacije za mleko in mlečne izdelke, ki so jo pripravili proizvajalci in jo je potrdilo Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Če želijo pridelovalci in predelovalci mleka pridobiti pravico do uporabe znaka, morajo pridobiti certifikat, zato so podvrženi rednim letnim kontrolam neodvisnih certifikacijskih organov. Vse to potrošnikom daje zagotovilo, da so mleko in predelani mlečni izdelki označeni s tem znakom višje kakovosti in prihajajo z Slovenije.«
Kampanja v ospredje postavlja tudi sporočila o varnosti, kakovosti in sledljivosti mleka, pridelanega in predelanega v Sloveniji. Hkrati izpostavlja pestro ponudbo lokalnega mleka in mlečnih izdelkov na trgovskih policah ter vključevanje mleka in mlečnih izdelkov »izbrane kakovosti« v prehrano v javnih ustanovah ter ponudbo gostinskega sektorja.
V kampanji je pozornost namenjena nadzoru nad pridelavo slovenskega mleka v shemi »izbrana kakovost« in predelavo v raznorazne mlečne izdelke. Vsebina se dotika tudi trajnostnih vidikov lokalne pridelave mleka z izpostavljanjem pomembnosti krajših transportnih poti lokalnih izdelkov v primerjavi s ponudbo iz uvoza, boljšega nadzora nad kakovostjo mleka in krajšega časa od molže do končnega izdelka.
Vsi členi iz sektorja mleka – kmetje, zadruge in mlekarne – v shemi »izbrana kakovost« morajo upoštevati predpisane postopke in zahteve iz specifikacije za mleko in mlečne izdelke, ki so potrebni za pridobitev certifikata in s tem dovoljenja za uporabo znaka »izbrana kakovost – Slovenija«. Z namenom ugotavljanja skladnosti z zahtevami imajo redne in izredne presoje usposobljenih presojevalcev in neodvisnih organizacij.
Vsa določila sheme »izbrana kakovost« prispevajo k temu, da so mleko in izdelki iz mleka višje kakovosti, lokalnega porekla in vredni zaupanja. Ključna prednost znaka »izbrana kakovost – Slovenija« je jasno in poenoteno označevanje porekla, kar potrošnikom olajša izbiro kakovostnih
»Kampanja je namenjena tudi krepitvi zavedanja, da potrošniki z vsakodnevnimi nakupnimi odločitvami krojijo svojo prehransko prihodnost«, pojasnjuje generalna direktorica Ana Le Marechal Kolar.
Nacionalna promocijska kampanja za sektor mleka s krovnim geslom »Najboljše imamo doma« se izvaja v okviru že obstoječega nacionalnega projekta »Naša super hrana«, ki je skupni projekt države ter različnih sektorjev pridelave in predelave hrane. Poleg sektorja mleka so v shemo »izbrana kakovost« doslej pristopili še pridelovalci in predelovalci iz sektorjev mesa in sadja.