Minister za finance Andrej Šircelj oziroma ministrstvo, je v vladno obravnavo poslalo predlog novega zakona o davku na motorna vozila (DMV). Ta sicer temelji na januarskem davku, ko je bil minister za finance še Andreja Bertoncelj iz vlade Marjana Šarca, vendar pa so obdavčitve tokrat še nižje. Obdavčitev, ki temelji na moči motorjev je izginila iz predloga, popolnoma odpravljen pa je tudi tako imenovani luksuzni davek iz leta 2012. Novi predlog davka torej močno ceni avtomobile. 

Za vsa vozila naj bi po novem predlogu zakona veljal določen enotni davek, s tem pa bi se prenovila tudi lestvica za odmero davka. Osnutek zakona, ki naj bi tudi poenostavil postopke ob nakupu vozil, so sicer na ministrstvu objavili že sredi januarja, v vmesnem času pa so dodali še nekaj popravkov. Večer je poročal, da je za pričakovati, da bo vlada s postopkom sprejemanja novega zakona pohitela, konec decembra se namreč izteče prehodno obdobje, v katerem veljata dva različna preizkusna postopka, namenjena merjenju izpusta ogljikovega dioksida in porabe goriva. Če vlada ne bi sprejela sprememb, bi novi merilni postopek prinesel podražitev vseh vozil.

Od januarja bo veljala le še nova metodologija, kar pa bi lahko pomenilo neenako obravnavo vozil pri njihovi obdavčitvi. V novem zakonu bo tako zapisana lestvica za odmero davka, ob kateri se upošteva nova metoda merjenja ogljikovega dioksida izpustov za nova vozila. Davek se bo izračunal glede na izpust ogljikovega dioksida, vrste goriva in glede na emisijski standard euro. Ministrstvo je prejelo pripombe, saj je zakon predvideval zmanjšanje davka na vozila višjih razredov, nižjemu srednjemu razredu vozil pa bi se obdavčitev povečala, kot so potrdile tudi ocene Gospodarske zbornice Slovenije (GZS). V začetku leta so namreč izračunali, da bi se pri najbolj prodajanih novih osebnih vozilih davek v povprečju zvišal za 12 odstotkov. Ministrstvo je očitke očitno upoštevalo, tako da novi predlog ni le davčno nevtralen, pišejo Finance, pač pa je celo negativen in bo prinesel primanjkljaj, ki bo znašal 28 milijonov evrov. Tudi razlike v obdavčitvi bencinskih in dizelskih vozil so tokrat precej manjše kot v januarskem predlogu. Izračun davka na motorna vozila bo po novem torej razdeljen na tri dele, in sicer na dajatev vezano na izpuste, dajatev vezano na moč motorja in dajatev vezano na euro normo.

Avtorica Sara Bertoncelj, več lahko preberete tukaj.