Naslednji teden se začenja dvotedenska preventivna akcija, ki bo potekala od 2. do 15. marca 2020. Namen akcije je povečati rabo varnostnega pasu, ki lahko reši življenje. Zato bodo policisti v tem času preverjali, ali se vozite pripeti.
Policisti bodo po vsej Sloveniji poostreno preverjali, ali uporabljate varnostni pas tako na sprednjih kot tudi zadnjih sedežih, preverjali bodo tudi pravilno rabo zadrževalnih sistemov. Pozorni pa bodo tudi na ostale kršitve v cestnem prometu, s katerimi bi morda lahko ogrožali svojo varnost in varnost drugih udeležencev.
Glavna cilja akcije sta:
- povečanje uporabe varnostnega pasu v osebnih avtomobilih (še posebej na zadnjih sedežih), v tovornih vozilih in v avtobusih,
- zmanjšanje števila mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah.
Osnovni namen varnostnega pasu je:
- da v primeru trka potniki v vozilu ostanejo na svojem sedežu,
- da ob čelnem trku zmanjšuje gibanje telesa naprej in tako preprečuje trk z notranjostjo avtomobila,
- da prevzame velik del energije in jo porazdeli na pas ter različne dele telesa, kar učinkovito zmanjša posledice trka na posamezen del telesa,
- da v kombinaciji z zračno blazino ter drugimi elementi pasivne varnosti (naslonjalo za glavo, ergonomski sedeži, karoserija vozila) zagotavlja vozniku in potnikom učinkovito zaščito.
Preverite in upoštevajte:
- vozniki in potniki morajo biti med vožnjo vedno pravilno pripeti
- pripnite se na vseh vožnjah, tudi najkrajših
- pripnite se na vseh sedežih v vozilu, tako voznik kot tudi potnik na sprednjem ali zadnjem sedežu
- voznik naj vedno, preden spelje, preveri, ali so vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost
- med vožnjo moramo biti pripeti v vseh vozilih, tako na avtobusih, v tovornih vozilih, v kombijih itd.
Kako pravilno pripnemo varnostni pas?
- zgornji del pasu poteka preko rame (in ne čez vrat), spodnji del pa pod trebuhom preko bokov,
- ko sponko vstavimo v zaklep, moramo slišati KLIK,
- pas naj bo čimbolj tesno ob telesu, zato ga dodatno zategnemo,
- pas ne sme biti zavit in ohlapen.
Ali ste vedeli?
Odrasel človek lahko z močjo rok in nog zadrži težo telesa ob trku le do hitrosti 7 km/h.
Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 km/h, deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli 10 m globoko. Pri večjih hitrostih pa ta sila skokovito narašča.
Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 % manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove.
Uporaba varnostnega pasu kar za polovico zmanjša tveganje za smrtno žrtev, za skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.
Akcijo koordinira agencija za varnost prometa
Nacionalno akcijo Varnostni pas vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa. Načrtovane aktivnosti za večjo uporabo varnostnega pasu pa so usklajene tudi z evropsko akcijo Seatbelt, ki jo istočasno izvajajo prometne policije po vsej Evropi.