Večji del programov v trgovinah Merkur zaprt, zato uvajajo nove prodajne poti

Foto: merkur.si

V Merkurju so se odločili, da v njihovih trgovskih centrih ostajaja odprt samo program vrt in kmetijstvo in hkrati uvajajo nove prodajalne ter za potrošnike, nakupovalne poti. 

»V skrbi za omejitev obiskov trgovin tudi v Merkurju iščemo nove prodajne poti v času koronavirusa. Ker spletna trgovina ne more v celoti nadomestiti fizičnih nakupov v trgovinah, ki smo jih morali v 90% zapreti, želimo, da bi ljudje do nujnih dobrin za segment »naredi si sam« vseeno lahko dostopali. Tako pomagamo pri oskrbi ljudi in hkrati ohranjamo delovna mesta,« pravi generalni direktor v Merkur trgovina d.o.o. Blaž Pesjak in dodaja, da je skupni promet Merkurja v obdobju od 16.3. do 30.3. bistveno omejen, skladno z dejstvom, da imamo odprt samo oddelek za vrt in kmetijstvo.

V Merkurju so namreč v skladu z Odlokom o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji, ki je stopil v veljavo 16. 3. 2020, ostali s prodajo odprti za fizične kupce  s prilagojenimi urniki zaposlenih in skrajšanim delovnim časom zgolj v programu z izdelki  za vrt in kmetijstvo in oskrbo domačih živali. S tem programom sodijo, tako kot narekuje Odlok, v kategorijo trgovin, ki podpirajo prebivalstvo pri samooskrbi, prav tako so prepoznani kot ključni člen preskrbe podjetij in prebivalstva, ki se ukvarjajo s kmetijstvom, in tako tudi pri zagotavljanju države za preskrbo prebivalcev s hrano, podobno kot so tudi nekatere druge podobne trgovine, zadruge ipd.

V ostale dele trgovin kupci ne morejo, ker so z ostalimi programi v skladu z odlokom zaprti.

»Zato smo se morali prilagoditi«, pravi Pesjak in izpostavlja tri vidike nakupovanja: »V trgovinah delamo tako omejeno v programu vrt in kmetijstvo. Smo pa istočasno izboljšali in dodatno nadgradili našo spletno trgovino, dodajamo nove produkte, predvsem iz področja »naredi si sam« ki jih lahko kupci naročijo preko spletnega nakupovanja in tudi že beležimo povečano povpraševanje, saj je število naročil v spletni trgovini od 16.3 do 30.3, v primerjavi z istim obdobjem lanskega leta, večje za 8x, rast prometa in števila obiskovalcev v spletni trgovini od 16.3 do 30.3 je v primerjavi z istim obdobjem lanskega leta bistveno zrasla, kar pa še vedno ne more nadomestiti izpada prodaje potrošnikom v trgovskih centrih. Zato uvajamo nov način nakupovanja z delovnim imenom »V Merkur po telefonu ali mailu«.

Kupcem so tako omogočili nakupovanje po predračunu za izdelke, ki jih na spletu ne morejo kupiti, v trgovini pa jih, v skladu z odlokom vlade, ne smejo prodajati. Te izdelke lahko  kupci naročijo po mailu ali telefonu, plačajo s predračunom in v Merkurju poskrbijo za dostavo. Naročilo kupec tako lahko odda preko maila ali klicnega centra, kjer naročilo obdelajo s pridobitvijo osnovnih podatkov o željenem naročilu, nato se ga preusmeri v trgovski center. Svetovalec v trgovskem centru prejme mail s povpraševanjem, stranko pokliče, da lahko lažje pripravi predračun.

Na spletni strani pa imajo na voljo več kot 60.000 izdelkov, več kot 25.000 izdelkov na spletu je objavljenih s košarico, tako da jih lahko kupci s klikom naročijo z dostavo na dom, za ostale izdelke, kjer spletne košarice v tako omejenem času ni moč pripraviti ali narava izdelka ne omogoča spletnega nakupa, pa so omogočili, da se na spletni strani klikne na ikono povpraševanje, kjer individualno obdelajo vsako prošnjo, pripravijo ponudbo v vam najbližjem trgovskem centru ter vam po plačilu predračuna naročeno dostavijo tudi na dom.

Tudi v klicnem centru se je povečalo število klicev za skoraj petkrat v primerjavi z enakim obdobjem lani, čeprav se jim je število obiskovalcev v fizični trgovini od pričetka Odloka znižalo za 90. »Ljudje nakupujejo samo na oddelku vrt, pa še to veliko manj, ljudje se izogibajo trgovin, veliko pa jih tudi ne ve, da smo odprti« še pojasnjuje Pesjak.

V tistem delu trgovine v katerem so ostali odprti so v Merkurju ustrezno poskrbeli za preventivne ukrepe zaščite tako zaposlenih kot kupcev (maske, razkužila, varnostne razdalje, rokavice, pregrade iz pleksi stekla na blagajnah in info pultih) in podali jasna navodila ter usmeritve za kupce in zaposlene pri odgovornem preventivnem ravnanju do sebe in drugih. Vidno in jasno so ločili zaprti del trgovin od odprtega in označili koridorje.

Vir: Merkur