Vlada je s pomočjo ukrepov prebivalstvu skozi mehanizme omogočila nižje cene na področjih, kjer je lahko intervenirala. Denimo s pomočjo nižjih trošarin je lahko poskrbela za nižje cene goriv. Kasneje so se zaradi liberalizacije cen goriv, cene še dodatno znižale. Na račun nižjih cen naftnih derivatov pa smo v letošnjem letu bili priča negativni inflaciji oziroma deflaciji. Za boljši položaj prebivalstva je tudi v pripravi zakon, ki bo znižal kazni za prehitro vožnjo, ki so bile nesorazmerno visoke, glede na slovensko povprečno plačo. Mlade družine pa bodo preko plačila vrtca za drugega in ostale otroke finančno bolj razbremenjene. “Pozdravljam vsako znižanje davkov, če bremena ne prevaljujemo na prihodnje generacije z rastjo javnega dolga in če nižjim davkom sledi tudi racionalizacija javnega sektorja,” pravi ekonomist Anže Burger. Država mora tako na nek način tudi napolniti državno blagajno, da s z ukrepi ne povečuje javno-finančnega dolga. Državno blagajno bo vlada tako lahko napolnila s spremenjenim davkom na motorna vozila, ki bo z novo uredbo omogočal registracijo tudi luksuznih vozil, kar bo prineslo dotok novih sredstev v državno blagajno. 

Vlada je v času epidemije znižala trošarino na tekoča goriva. Kasneje je prav tako deregulirala trg cene goriv, kar je povzročilo še dodaten padec cene goriv. Cena goriva je bila v primerjavi s septembrom nižja za kar 17 odstotkov. Najcenejši bencin in nafto je trenutno možno doliti na Hoferjevih bencinskih črpalkah, kar so pričakovali že strokovnjaki. Na Hoferjevi črpalki je trenutno cena za liter goriva 0,929 evra, cena nafte 0,969 evra. Cene obeh goriv pa so v povprečju za 3 cente dražje na Petrolu in OMV. Omenjeno potrjuje zavrnitev teze o dražjem gorivu, ki so ga nekateri napovedovali po deregulaciji cen. Trenutne cene najcenejšega goriva pa lahko poiščete preko aplikacije Gorenjc.

 

Avtomobili se bodo pocenili, več bo prilivov v proračun
Po sedanjem davku na motorna vozila je obdavčitev avtomobilov nekje med 0,5 in 28 odstotkov, po novem predlogu pa bo izračun drugačen, z odstotkov vezanih na vrednost avta, se prehaja na fiksne zneske. Tako bo pri varčnih vozilih z izpusti pod sto grami ogljikovega dioksida na kilometer pribitek na bencinske avte le 20 evrov, na dizelske pa 25 evrov. V razredu, kjer najdemo največ avtomobilov, bo pribitek na nabavno ceno avta 48 evrov oziroma v primeru dizla 57 evrov. Luksuzni avtomobili se bodo močno pocenili, razlogov za registracijo avtomobila v tujini praktično več ne bo. Pri rabljenih avtomobilih se bo davek vsako leto znižal za približno devet odstotkov, kar pomeni, da bo za eno leto star avto treba plačati 91 odstotkov DMV-ja, za šest let starega pa že več kot polovico manj davka.

Avtorica Sara Rančigaj, več lahko preberete tukaj.