Na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti so v obvestilu za javnost zapisali, da so ponovno ažurirali in dopolnili dokument s ključnimi informacijami in odgovori na pogosta vprašanja glede uveljavljanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja v času posebnih okoliščin zaradi zmanjšanja širjenja koronavirusa SARS-CoV-2. Dokument je dopolnjen tudi z ukrepi na podlagi Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo. Odgovore na vprašanja, ki jim bodo najpogosteje zastavljena, bodo še naprej sproti dopolnjevali. Tako delodajalce kot zaposlene pozivajo k strpni medsebojni komunikaciji in k temu, da delavec in delodajalec čim več rešitev dogovorita skupaj.
Dokument vsebuje pojasnila, ki se nanašajo na:
- najpogostejša vprašanja in odgovore,
- splošno ureditev odrejanja dela na domu in drugega dela,
- možnost enostranskega odrejanja drugega dela in dela na domu v primeru izjemnih okoliščin,
- obveznost delodajalca zagotavljati varno in zdravo delo,
- izrabo letnega dopusta in kolektivnega dopusta,
- čakanje na delo doma,
- odsotnost z dela zaradi varstva otroka zaradi zaprtja vrtcev in šol,
- odsotnost z dela zaradi nemožnosti prihoda na delo zaradi ustavitve javnega prevoza ali zaprtja mej s sosednjimi državami,
- neplačano odsotnost z dela,
- prenehanje pogodbe o zaposlitvi ter
- pojasnilo in napotilo glede različnih vrst odsotnosti z dela in uveljavljanje povračila nadomestila plače na podlagi interventnih ukrepov.
Povezavo do dokumenta z najpogostejšimi vprašanji najdete na tej povezavi.
Vir: Minisrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti