Od 23. novembra 2020 naprej je na voljo poenostavljeno vročanje dokumentov v upravnih zadevah, ki zahtevajo osebno vročanje po Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP). Na ministrstvu za javno upravo (MJU) so vzpostavili državni informacijski sistem za elektronsko vročanje dokumentov SI-CeV, ki bo pomembno razbremenil številne institucije, državljanom pa olajšal in skrajšal pot, ki jo porabijo za sprejem pošiljk oziroma dokumentov.
Na začetku (v prvi fazi) bo storitev na voljo vladnim službam, večini ministrstev, organom v sestavi ministrstev, upravnim enotam, centrom za socialno delo ter nekaterim drugim institucijam javne uprave. Gre za okrog 100 institucij, ki uporabljajo centralne elektronske evidence dokumentarnega gradiva, s katerimi upravlja MJU.
Seznam institucij in varnih elektronskih predalov.
Vse naštete institucije bodo lahko od 23. novembra 2020 dalje vročale dokumente državljanom v varne predale eUprave. V drugi fazi, ki naj bi bila predvidoma realizirana do marca 2021, pa je predvideno e-vročanje državljanom tudi v varne predale drugih ponudnikov varnih predalov in druge elektronske evidence dokumentarnega gradiva. Cilj je, da vse institucije javnega sektorja, organi samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil elektronsko vročajo izključno preko enotnega državnega informacijskega sistema za elektronsko vročanje dokumentov SI-CeV.
Državljanom bodo torej v tej prvi fazi elektronsko vročeni dokumenti le v varne predale na eUpravi in z osebno privolitvijo državljana, ki jo lahko instituciji poda na kakršenkoli način (ob oddaji vloge na eUpravi ali pa podatke o varnem predalu sporoči tekom samega postopka). Obstoj predala bo avtomatsko preverjal sistem elektronske evidence dokumentarnega gradiva in sicer ob izbiri načina odpreme za e-vročanje v varni e-predal. Naslovnik bo, enako kot pri fizičnem načinu vročanja, najprej prejel obvestilo o izdanem dokumentu, ki čaka na vročitev, po podpisu vročilnice pa bo prejel dokument, ki se mu vroča.
Pogoj za sprejem dokumentov preko varnih predalov na eUpravi je, da ima državljan veljavno sredstvo e–identifikacije (digitalno potrdilo ali mobilno identiteto smsPASS). Uredi si jo lahko vsak državljan Republike Slovenije, starejši od 15 let, ki ima v Sloveniji dodeljeno matično in davčno številko.
Tovrstno vročanje dokumentov državljanom bo pomembno prispevalo k zmanjšanju administrativnih bremen in spodbudilo brezpapirno poslovanje, kar je v času epidemije nalezljive bolezni covid-19, še toliko bolj pomembno.
Za morebitno pomoč je na voljo uporabnikom tudi podpora na naslovu [email protected].