Aplikacija VešKajJeš je dosegla velik odmev. To potrjujejo številni odzivi in komentarji, več kot 50.000 prenosov in več kot 200.000 iskanj. Najbolj iskani izdelki so mleko, brezalkoholne pijače, pivo in piškoti.

Ljudje po vsem svetu vse pogosteje posegajo po predelani hrani in pijači. Ta živila so privlačna, priročna in dostopna. K njihovemu uživanju pogosto vabijo kreativne trženjske kampanje, ki izdelke predstavljajo enostransko, zato presenečenje potrošnikov ob pogledu na ekran pametne naprave po skeniranju črtne kode izbranega izdelka ni bilo redko. Marsikdo je spoznal, da je napačno ocenil določen izdelek, saj so semaforji pretežno v oranžnih in rdečih barvah pogosti. Prepričani smo, da je več kot 200.000 prikazov prehranskih profilov različnih izdelkov prispevalo k številnim bolj zdravim, predvsem pa informiranim odločitvam.

V bazi že več kot 30.500 predpakiranih živil
Bazo redno dopolnjujemo, a zaradi izjemno pestre ponudbe prehranskih izdelkov na trgu vseh izdelkov še ni v bazi. Veseli nas izjemen odziv uporabnikov aplikacije, ki z nami soustvarjate bazo predpakiranih živil.

Od objave aplikacije v aprilu smo prejeli podatke za več kot 16.500 izdelkov, nekateri so se resda podvajali, kljub temu je bilo med njimi skoraj 10.000 različnih, ki jih postopoma dodajamo v bazo, s čimer postajajo dostopni prav vsem uporabnikom.

Do zdaj se trgovci še niso odločili, da bi z nami delili informacije o hranilni sestavi predpakiranih živil, ki jih ponujajo svojim kupcem, so pa to možnost že izkoristili nekateri proizvajalci. Tovrstnega sodelovanja si v prihodnje želimo v še večjem obsegu.

Kaj se skriva v alkoholu?
Opažamo, da uporabniki pri iskanju pijač pogosto iščejo prehranski profil alkoholnih pijač, ki pa jih aplikacija VešKajJeš (še) ne vključuje. Razlog za takšen interes pripisujemo trenutni ureditvi označevanja tovrstnih izdelkov. Skladno z Uredbo (EU) št. 1169/2011 o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom namreč ni potrebno označevanje sestavin in hranilne vrednosti na alkoholnih pijačah.

Upamo, da bomo v prihodnje z nadgradnjo aplikacije in razširitvijo podatkovne baze z informacijami o sestavi pijač lahko odpravili tudi to oviro. Znanstvene raziskave namreč kažejo, da je informiranje najbolj učinkovito ravno takrat, ko posameznik išče informacije o določenem izdelku, precej manj pa je učinkovita promocija na splošno, npr. z oglasi, letaki ali panoji, ki naslavljajo uporabnike v času, ko niso tako dojemljivi za nove informacije. Na ta način bi interes potrošnikov lahko izkoristili ne le za informiranje o sestavi pijač, temveč tudi za ozaveščanje o tveganjih, povezanih z njihovim uživanjem.

Nove nadgradnje za še boljšo uporabniško izkušnjo
Smo pa ustvarjalci aplikacije (v projektu sodelujemo Zveza potrošnikov Slovenije, Inštitut za nutricionistiko in Institut “Jožef Stefan”) nedavno poskrbeli že za prve nadgradnje, ki prispevajo k še boljši uporabniški izkušnji. Ob pomoči uporabnikov smo sestavili seznam 118 izboljšav sistema VešKajJeš. Uporabniki večine sprememb morda niti ne opazijo, a prispevajo k hitrejšemu delovanju celotnega sistema, manjši porabi baterije za delovanje aplikacije v operacijskem sistemu Android idr… Tudi v prihodnje aplikacija ne bo sledila iskanjem posameznega uporabnika, deluje brez prijave, zato personalizacija po vzoru nekaterih drugih priljubljenih aplikacij (MyFitnessPal, iEatWell ipd.) ni mogoča, niti to ni cilj aplikacije VešKajJeš. Dejstvo, da o uporabnikih ne zbiramo nobenih osebnih podatkov, je lahko po eni strani omejitev, saj ne moremo uvajati posameznikom prilagojenih rešitev, po drugi strani pa na ta način zagotavljamo največjo preprostost uporabe in dostopnost za vse uporabnike pametnih telefonov, brez kakršnega koli tveganja za zlorabo osebnih podatkov.

Prvotno objavljeno na zps.si .