Ljubljana 5. januar 2020 – Na trenutno dogajanje okoli šolanja otrok na daljavo se je oglasil specialni pedagog Marko Juhant. Juhant je ob tem opozoril, da moramo biti pripravljeni, da se lahko trenutna situacija kadarkoli ponovi in da je pomembno, da se otrokom ponudi oblika dela, ki jim omogoča samostojnost.
Marko Juhant se je dotaknil tudi nekaterih navedb v medijih, da otrokom šolanje od doma škoduje in sicer z besedami: “Travme pa v tem trenutku pridelujejo otroci na Hrvaškem”. je komentiral navedbe, ki v številnih medijih opozarjajo na škodljivost tega, da otroci niso v šoli. Po besedah sociologa in psihoterapevta Boruta S. Pogačnika samo šolanje na daljavo ni tako problematično, kot so problematični nekateri drugi faktorji, ki so ob tem tudi prisotni.
Marko Juhant je še prepričan, da je pri razlaganju termina “travme”, ki bi jih naj bili deležni nekateri otroci pri šolanju na daljavo problematično že samo razumevanje. Za definiranje travme sta namreč potrebna dve osnovi: relativno močan strah, ki posameznika blokira in občutek nemoči. Zato je poudaril, da travme trenutno preživljajo otroci na Hrvaškem, ker ne vedo kdaj in ali bo prišlo do novega potresa, kako močan bo in ali bodo sploh lahko mirno spali.
V tej situaciji namreč pri otrocih nastane poleg strahu tudi občutek nemoči. Po besedah Juhanta to tudi kaže na besede prizadetih ob potresu, da je šlo za večjo grozo, kot je šlo med vojno. V času vojne o namreč ljudje približno vedeli kaj lahko pričakujejo in emu se morajo izogibati. “To, da so otroci doma, z družinami, in ne v šoli, to ni travma,” je poudaril Juhant in dejal, da bi se nekaj strahu in nemoči lahko pojavilo pri srednješolcih, ki bodo morali opravljati maturo.
Več lahko preberete na spodnji povezavi.