Na decembrski seji občinskega sveta Občine Šentjur je bila med drugim tudi tema ustrezne ureditve šolskih poti v občini Šentjur, katero je izpostavila svetniška skupina SDS s prvopodpisano Jelko Godec.
V SDS so želeli izvedeti, kako osnovne šole v občini na območju občine Šentjur skrbijo za pripravo prometno-varnostnih načrtov, ki so po zakonu obvezni. Na podlagi zakonodaje mora namreč prevoz skupine otrok potekati varno, vsaka osnovna šola naj bi imela izdelan načrt šolskih poti, s katerim se ob začetku šolskega leta seznani vse učence in njihove starše. Učinkovit načrt terja stalno ažuriranje in vnašanje novih prometnih situacij. Prepričani so, da se lahko to doseže na podlagi celostnega pristopa v sodelovanju s ključnimi deležniki zagotavljanja varnosti v cestnem prometu. Cilj so torej varnejše šolske poti in varnejši šolski okoliši, brez smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih v cestnem prometu. V svetniški skupini navajajo dejstvo, da na javno objavo spada občina Šentjur med občine z delno izpolnjenim načrtom.
Načrt šolskih poti naj bi imele izdelane oziroma ažurirane le tri osnovne šole v občini. Želeli so tudi izvedeti, kdo je za pregledovanje in koordinacijo prometno-varnostnih načrtov šol zadolžen s strani pristojnih organov Občine Šentjur ter kdaj je pristojna služba nazadnje izvedla evalvacijo omenjenih načrtov. Zanimalo jih je tudi, ali ima Občina Šentjur evidentirane kritične točke na posameznih šolskih poteh, kje so te točke in kateri so bili dosedanji ukrepi za odpravo kritičnih točk.
Želeli so izvedeti tudi sestavo Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Šentjur (SPV), kdo je odgovorna oseba in katere so naloge in pristojnosti SPV. Na spletni objavi na uradni strani Občine Šentjur je zadnja zapisana aktivnost namreč iz leta 2009, sestava SPV je zapisana iz leta 2003, ožja sestava pa za mandatno obdobje 2014-2018.
Občina Šentjur prepričana, da ima AVP napačne podatke o varnosti šolskih poti v občini, saj so v odgovoru na svetniško vprašanje zapisali:
“Načrt šolskih poti imajo izdelane vse OŠ na območju občine in ne le tri, kot je evidentirano na spletni strani AVP. Na omenjeni spletni strani so evidentirani res trije načrti, vendar ti načrti vključujejo tudi podružnične osnovne Šole (POŠ), kar pa iz vsebine spletne strani ni razvidno. Načrte šolskih poti vsako leto pred začetkom šolskega leta pregleda Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (SPV), policija in pristojne službe občinske uprave. Na njihovi podlagi se organizirajo šolski prevozi ter predlaga varovanje šolskih poti (kritičnih točk) ob začetku šolskega leta (prostovoljci, policija in občinsko redarstvo) in v obdobjih med šolskim letom (pred vsakimi počitnicami in prvi dnevi po počitnicah — policija in občinsko redarstvo). V zvezi z reševanjem tekoče cestne problematike je občini v pomoč tako SPV kot tudi komisija za prometno varnostna vprašanja, ki se na poziv sestane in kritične točke pregleda in jih z ukrepi poskuša odpraviti – postavitev prometne signalizacije, rešitev v zvezi določitvijo drugega prometnega režima…). Z decembrom letos je v okviru skupne uprave osmih občin, v katero je vključena tudi Občina Šentjur, ustanovljen skupni organ za urejanje prometa, ki bo reševal tudi tovrstno cestno prometno problematiko. Poleg varovanja šolskih poti je bila letos izvedena tudi akcija Bodi viden, bodi previden (okolica OŠ Franja Malgaja) – razdelitev odsevnih teles in ozaveščanje pešcev v zvezi z nevarnostmi, ki jim pretijo v cestnem prometu. Na 7. seji občinskega sveta je predlagan tudi nov sestav SPV, njegove naloge so zapisane v samem sklepu. Ena izmed prvih nalog novega skupnega organa je med drugim tudi pregled vseh načrtov varnih šolskih poti”.
M.I.