Vlada se je odločila, da bo liberalizirala cene naftnih derivatov, kot je to storila za neosvinčen 98 in 100-oktanski bencin ter kurilno olje pred štirimi leti, kasneje pa za ceno goriv na avtocestah in hitrih cestah. Ukrep bo trg naredil privlačnejši za konkurenco, na dolgi rok pa bi prispeval k nižanju cen goriv. V prvem tednu od pričetka liberalizacije cen se je nekoliko znižala cena 95-oktanskega goriva, nekoliko pa se je zvišala cena dizla. Cene goriv v Sloveniji so veliko nižje v primerjavi z ostalimi država v Evropski uniji, predvsem zaradi nižjih trošarin. 

Vlada Republike Slovenije je na 33. redni seji 23. septembra 2020 sprejela Informacijo o stanju na trgu naftnih derivatov in ugotovila, da ukrep kontrole cen na področju naftnih derivatov ni več potreben. Od 1. oktobra 2020 je v veljavi popolna liberalizacija prodajnih cen (brez dajatev) vseh naftnih derivatov. V prvem tednu od pričetka veljave nove uredbe so se cene tako že malenkost spremenile.

Na Petrolovih bencinskih servisih je prišlo do minimalne pocenitve 95-oktanskega bencina, in sicer za 0,002 evra, medtem ko se je cena dizla povečala v enaki vrednosti. Liberalizacija trenutno tako ni prinesla višjih cen goriv. Na OMV bencinskih servisih cena 95-oktanskega bencina ostaja enaka, dizel pa se je podražil v enaki meri kot na Petrolu.

V sosednjih državah je gorivo dražje kot v Sloveniji. Gorivo je najdražje v Italiji, kjer je cena za liter 95-oktanskega goriva 1,45 evra, za dizel pa 1,33 evra. Na drugem mestu je Hrvaška, kjer je cena 95-oktanskega goriva 1,2 evra, cena dizla 1,09 evra. V Avstriji je gorivo nekoliko cenejše, kjer je 95-oktansko gorivo 1,07 evra, dizel pa 1,026 evra. Najcenejša od sosednjih držav je Madžarska, kjer stane liter 95-oktanskega goriva 1,04 evra, dizel pa malo več kot v Sloveniji, in sicer 1,01 evra.

 

Avtorica Sara Kovač, članek je bil prvotno objavljen tukaj.