V največji opozicijski stranki SDS opažajo, da v zadnjem obdobju ministrica za digitalno preobrazbo dr. Emilija Stojmenova Duh pogosto obiskuje izobraževalne ustanove. Takšnim dogodkom smo priča kljub temu, da je v vrtcih in šolah prepovedana politična propaganda in imajo te ustanove avtonomnost zagotovljeno z Ustavo Republike Slovenije.
Zaradi tega je vodja poslanske skupine SDS Jelka Godec na ministrico naslovila poslansko vprašanje v katerem prosi za pojasnila kdo je ministrico vabil in kakšni so nameni teh obiskov. Kot poudarja Godčeva smo ravno v času ministrovanja Stojmenove Duh priča porastu obiskov ministra pristojnega za to področje v izobraževalnih ustanovah.
Vodjo poslanske skupine SDS takšni obiski še bolj presenečajo, ker namreč ministrica celo nasprotuje uvedbi obveznega predmeta računalništva in informatike v osnovnih šolah.
Celotno poslanko vprašanje si lahko preberete v nadaljevanju.
V tem tednu smo na Twitter profilu vašega ministrstva ponovno lahko izvedeli, da ste obiskali eno izmed izobraževalnih institucij, kjer ste se srečali z zaposlenimi in šolajočimi. Zanimivo, takšnih obiskov je bilo, odkar ste postali ministrica, zelo veliko.
Gre za precej občutljivo področje, kjer se lahko hitro pojavi očitek o širjenju političnih idej ali celo delovanju političnih strank, kar je sicer strogo prepovedano po celotni vertikali izobraževalnega prostora. 72. člen Zakona o financiranju vzgoje in izobraževanja, ki govori o avtonomiji šolskega prostora, denimo, izrecno narekuje: »Dejavnosti, ki niso povezane z vzgojo in izobraževanjem, se lahko izvajajo v javnem vrtcu oziroma šoli samo z dovoljenjem ravnatelja. V vrtcih in šolah je prepovedano delovanje političnih strank in njihovih podmladkov.« Kakršna koli politična propaganda je, denimo, prepovedana tudi v statutih univerz, ki imajo avtonomijo zagotovljeno celo z Ustavo Republike Slovenije.
Glede na to, da ste si kot ministrica zadali nalogo digitalne preobrazbe Slovenije, hkrati pa že od nastopa vaše funkcije ne podpirate uvedbe obveznega predmeta računalništva in informatike v osnovnih šolah, so vaši obiski od osnovnih šol do fakultet najmanj nenavadni.
Zanima me:
1. Koliko in katere izobraževalne institucije ste obiskali, odkar ste ministrica?
2. Pri katerih obiskih ste prejeli vabilo in pri katerih obiskih ste se povabili sami? Prosim, da odgovoru priložite vsa prejeta vabila in vse prošnje/ponudbe za obisk z vaše strani.
3. Ali vaše pogoste obiske izobraževalnih institucij razumete kot vnašanje politike v izobraževalni prostor? Če ne, zakaj ne?
Vir: SDS