V SDS-u prepričani, da je trenutna vlada pokazala kako neuspešna je na področju javnega šolstva

Foto: SDS

Tako kot do javnega zdravstva ima vlada Roberta goloba izredno mačehvski odnos tudi do javnega šolskega sistema. Kljub temu, da je stanje alarmantno pa je tamkajšnji glavni sindikalist Branimir Štrukelj povsem tiho, za razliko od časov, ko vlade vodijo “desne” politične opcije, ko je vsak dan na okopih. Zaradi alarmantnega stanja v SDS sklicujejo nujno sejo Odbora za izobraževanje, znanost in mladino, kjer bodo razpravljali o pereči problematiki.

“S tem sklicem želimo opozoriti vladno koalicijo, da realno stanje v šolstvu kaže na to, da že bijemo plat zvona,” je v ponedeljek na novinarski konferenci povedala Alenka Helbl. Pred dnevi je predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije Mojca Mihelič opozorila: »Morda šolniki premalo kričimo, v kako zelo hudi stiski smo. Vsako leto »zastartamo« in potem javnost kar nekako misli, da ni nič posebnega. Naši odločevalci morda tudi ne verjamejo, da je stvar res tako resna.« 

“Trenutna vlada je dokazala, da je na tem področju neuspešna, kar se je pokazalo z odhodom Darja Felde in prihodom Vinka Logaja na mesto ministra za izobraževanje. Nekdo od strokovnjakov je dejal, da se ta vlada poigrava z usodo enega najpomembnejših podsistemov te države,” je opozorila Helblova.

Še nedolgo nazaj, zgolj desetletje, se je na eno razpisano delovno mesto učitelja razrednega pouka prijavilo več kot 100 mladih z diplomo, mnogi izmed njih tudi z opravljenim strokovnim izpitom in pripravništvom. Pa danes? Avgusta letos so se številni ravnatelji ukvarjali ne le z obnovitvenimi deli na šolski infrastrukturi, temveč zlasti z iskanjem prepotrebnega kadra. Mediji so poročali, da »manj kot mesec dni pred začetkom novega šolskega leta v Sloveniji primanjkuje približno 4000 učiteljev«. 

V SDS zato predlagajo, da člani odbora sprejmejo naslednje sklepe in pozove ministrstvo k uresničevanju koalicijske pogodbe:

  1. Zagotoviti ustrezen strokovno izobražen kader in vzpostaviti učinkovit sistem vseživljenjskega strokovnega usposabljanja za učitelje.
  2. Zagotoviti kakovosten učni proces, v katerem bo imel učitelj manj administrativnih obremenitev.
  3. Nasloviti pomanjkanje kadra z ustreznimi veščinami in znanjem, ki zagotavljajo možnosti za posameznikov poklicni razvoj in upoštevajo prihodnji razvoj posamezne panoge, vključno s poznavanjem pravic zaposlenih v posamezni panogi.
  4. Zaposlenim v vrtcih in šolah bomo zagotovili ustrezne pogoje za delo. Borili se bomo proti trendom prekarizacije, birokratizacije in povečevanja delovnih obremenitev strokovnih delavcev in delavk v vrtcih in šolah.
  5. Zagotoviti pogoje za izboljšanje kakovosti poučevanja, predvsem pridobivanja pedagoških veščin in ustrezno vrednotenje pedagoškega dela.
  6. Odbor za izobraževanje, znanost in mladino poziva Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, da čez šest mesecev ustno poročata pristojnemu odboru glede konkretnih ukrepov za rešitev alarmantnega stanja v slovenskem šolskem sistemu.

Vir: SDS